Wednesday, January 5, 2011

Pra-Sekolah?..

Bila tahun baru menjelma, maka umur baru pun bakal menjelma..So, tiap2 pg menjelmalah dgn bunyi deruan moto, kerete, van , bus tiap2 pagi..Bunyi2 itu menandakan, nak hantar anak pergi sekolah..macam best je bunyi kan..Rindu zaman sekolah dulu..Best sgt2 mase tu..erm..., tp kini aku jadi runsing..fikiran aku berkecamuk..senang cerite, aku dlm DILEMA sekarang..Tahun ni, umo Nuem da 4 thn..even dia lahir bulan Oct, tp tetap dikira 4 thn..Anak org lain sume da masuk pra-sekolah..Tpi, aku x masukan lg anak aku tu..Wajarkah aku buat begitu?..LAgipun, aku dan hubby da buat kate sepakat..NAk masukan Nuem sekolah mid year ni..Macam kesian plak nak kejut dia bangun pagi2..Mandi pagi2...So, juz nk bg his time to get ready to school this mid year.Hopefully everything fine.Dlm tempoh tu, aku akan ajar la Nuem modul pembelajaran yg same mcm kat pra-sekolah tu..Lagipun, aku dpt informer dr seseorang..Cikgu tadika kat tmpt anak dia belajar tu ade berkata..Dorang akan lebih bg tumpuan kat mereka yg berumur 5 & 6 thn je..Bg yg berumur 4 thn, kurang skt la tumpuan diberikan..Sbb, mereka mcm kecik lg..huhuhuhu...mereka kate la..aku x kate tau..Aku juz survey2 je...nampak gayanye, anak org lain da g school..maka dengan rasminya, aku ngn hubby kena jugak jd teacher @ home buat Nuem..Supaya nti, mid year dia x ketinggalan..Agak2 betul ke keputusan drastic yg aku buat ni..@ aku yg dah ketinggalan zaman..huhuhuhu...Bila aku tanye Nuem dia nak sekolah x..Dia kate nak..Arghhh, lg aku serba salah dibuatnye..Sebab x tunaikan impian dia nk pergi sekolah..hehehehehe..Tapi bila fikir blk, masih byk mase untk pergi ke tahun 1 kan..Harap2, keputusan aku ni merupakan keputusan yg bijak..Mudah2an...Lagipun, aku da mule ubah suai bilik Nuem menjadi lbh ceria..Biar dia minat belajar nanti.Maklumlah, sifu dia parent sendiri..x same cam kat school...Takut sikit..Klu ngan aku, gamaknye..kena plan strategy betul2..Agar dia patuh dgn segala arahan (mcm nk kerah soldier lak) hehehhee...Nuem...., ibu ngan ayah sayang sgt kat Nuem..jangan hirau ye..Nuem akan jejak gak kat school nanti..Itu janji ibu ngn ayah..Muuuaahhhh....

0 comments:

Post a Comment

Previous Post Next Post Back to Top